Translate

söndag 9 april 2017

Familjesöndag

Imorse gick jag ut på en promenad, den blev inte lång.


En helt öde Köpmansgata på söndagsmorgonen. Jag gick hem till sonen Andreas för att lämna ett USB-minne och de skulle precis äta frukost och bjöd in mig. En mysig stund och jag satt där rätt länge och gick sedan hem direkt. Det var kallt idag, ingen sol och en isig vind. Inte förrän på eftermiddagen tittade solen fram.


Ulle, Andreas och Charlie, hunden Sune gillade inte att jag tog hans stol. De bjöd oss på middag till kvällen och jag blev så glad.




Jag stod en stund och tittade på den här mannen, han lyckades aldrig få upp seglet.

Hemma tog jag en stund vid scrapbordet och en fika på balkongen med min syster innan det var dags att cykla iväg. Det visade sig att även barnbarnet Anna var där med lille Mathéo som blev huvudpersonen.


Sanna med sin systerson.




Jag får Iphonevisning av Anna, då får man vara koncentrerad haha.



Sedan blev det middag, god kålpudding med potatis, sås och tillbehör. Så gott att sätta sig vid dukat bord.


Sedan började vi av någon anledning prata om blodtryck och puls och alla skulle kollas. Det var blandade tillstånd kan man säga.




Mathéo är nu snart 2 månader och börjar hänga med med blicken och börjar le. Så underbart det är med dessa barn.



Charlie är stolt morbror.



Han vandrar glatt från famn till famn.


Och morfar verkar ju kul.


Tack för denna trevliga gemenskap och mat.

Senare ikväll såg vi finalen i mitt favoritprogram Masterchef Australien, det har varit så bra även om min favorit inte vann ikväll. En tomhet infinner sig när man följt ett program så länge. Jag längtar redan till Masterchef Australien 2017.

3 kommentarer:

  1. Åååhhh!!! Jag blir alldeles vek i hjärtat!!! Såå fin han är lillkillen!!! ❤ Jättefint foto på dig och Matheo!!! Scrap scrap !!!! En riktig mysdag trots gråväder!!! Saknar Dig ❤❤❤. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, underbart med dessa små och snart kommer en till! Jag känner mig verkligen så lyckligt lottad. Kraam!

      Radera
  2. Vilken mysig dag och kväll💕

    SvaraRadera