Translate

tisdag 11 april 2017

Hård vind

Solen sken imorse och jag bestämde mig för att cykla ut till Strandbaden, först hem till barnbarnet Jonathan och sedan ställa cykeln och promenera. Men, jösses vilken motvind jag fick, det blåste och var kallt och när jag cyklat invallningen och kom till Margreteberg fick jag cykla upp på stora vägen för att få lite lä från vinden. Jag var helt slut när jag kom fram och som tur var så var familjen hemma.





Deras nya fina hus. Dom skulle precis gå ut och plantera nya bärbuskar när jag kom.


Men, dom bjöd mig på en paus och en fika och jag fick överlämna Kalle och en annan sak som jag lagat.


Alice visade att hon kunde gå balansgång och Alva hoppade.



I deras trädgård stod magnolian i knopp, så vackert det är och verkligen vår.



De hade också plockat in några blommor.


Det blev ingen promenad, jag orkade inte i blåsten utan cyklade hemåt och tog en shoppingrunda på vägen. Först stannade jag på outletområdet och var inne på Ittala och Lager 157. Det är tid för en massa presenter igen och jag blir alltid så modfälld över att allt är så dyrt. Det är det kanske egentligen inte, det är min pension som är usel.


Jag var sedan till den fina blomsterbutiken och den nya chokladbutiken. Där kan man ju bara vilja ha det mesta på båda ställena.
Det var ändå skönare hemma på balkongen i solen.


Kan ni gissa vem som gjorde middagen idag? Det finns ett synligt tecken haha!



6 kommentarer:

  1. Inga grönsaker = Harald 😂

    SvaraRadera
  2. Samma svar här, men det ser ändå gott ut. Härliga bilder på havet. Huset ser jättefint ut och det ligger ju på en lugn gata. Ha det fortsatt bra. Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var jättegott, köttbullar är alltid gott tycker jag och till det gör det inte så mycket att det är utan grönsaker, lingon är bäst! Ja det är ett jättefint hus, så skönt för dom. Kram

      Radera
  3. Jo jag håller med övriga talare, Harald 😂 Men du vilken vacker magnolia !!! Sånt är exotiskt för mig. Underbara bilder som alltid. Ha det gott, saknar dig! 💚💚💚 KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja magnolian är så vacker och så mycket vår i Skåne. Ha det så gott själv, härlig påskhelg nu, ni åker kanske till Fjällnäs? Kram

      Radera