Translate

lördag 8 april 2017

Lördag

Ja vi tog igen den där sömnen, men på nästa tur går det bättre. Konstigt, för när vi seglade sov jag alltid som en stock, men det var lite annorlunda. Nu är jag i den situationen igen, att när vi är ute längtar jag hem och när vi är hemma längtar jag ut. Ibland, eller rätt ofta blir jag såå trött på mig själv.   Vi får väl se när vi kör några dagar igen, vi ska ju inte iväg på någon längre tur förrän den 10 juni. Idag gick jag en långpromenad med dottern, det är ju helg minsann.


Påskriset i Höganäs är av denna sorten, det är sånt där bastband men använder till blommor. Rätt fint också är det väl ett naturmaterial.


Mia och jag gick invallningen fast vi är inte helt medvetna om var vi går, vi pratar mest.



In på Saluhallen och Magasin 36 på hemvägen.



Det är påskinit överallt.




Garage har nog skaffat sig en ny serveringsvagn, jag vet inte riktigt till vad.

Barnbarnet Jonathan smsade mig och frågade om jag var hemma för Alice ville fråga mig en sak haha! Vi fick bråttom tillbaka hem.


Så stod dom här utanför vår ytterdörr och väntade. Vår fasad på gården ser för bedrövlig ut, underhåll är inte Jefasts starka sida. Alice ville fråga om jag kunde laga en mjukisfigur som jag en gång gjort till Jonathan när han var liten. Ska visa den sedan, var tvungen till att först tvätta den.


En snabbfika, Jonathan hade inte ens tid att sitta, Mia och jag satt en stund till när de gått iväg igen.

Det är svårt att inte kommentera det hemska terrordådet i Stockholm och resten av dagen gick mest åt att följa allt på TV-sändningarna. Det är så tråkigt på många sätt att vi ändå inte blev skonade från terror. Jag vill inte låta hat och främlingsfientlighet prägla våra liv och vi får inte låta oss skrämmas av onda människor, de är ändå en väldigt liten del av alla människor. 

4 kommentarer:

  1. Härligt med en promenad!! Nu blir jag avis, vill också ta en långpromenad m dig!! Och du had jag känner igen mig i dina känslor.... 💚 KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag hade så gärna velat gå med dig också! Kram

      Radera
  2. Ja, en härlig promenad som avslutades med goa kramar från töserna💕

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har fått en sådan bra rutin där, istället för att sitta och prata så går vi........ ++ Kram

      Radera