Translate

söndag 9 april 2017

Pyssloteket

Pyssloteket har en utmaning just nu, en skiss som jag tolkat. Tävlingen ligger på deras facebooksida. Fler och fler använder fb nu även till tävlingar verkar det som. Det är inte bara en skiss utan också ett färgschema, alltså bara gula och orange färger förutom svart och vitt.



Jag tyckte först att det var svårt att bortse från alla blommor på skissen, men när jag väl bestämt mig för att strunta i det så fick jag till det till slut. Vit CS med stämpling, stänk och linjer, några olika mönsterpapper och dekorationer. Det orange streckmönstret är en dies som jag jag stansat ut. Fotot är en historia för sig, det var ett av alla foto som blev helt misslyckade i min skrivare, men just detta tyckte jag var fint ändå på något sett, såg liksom gammalt ut, linjerna runt fotot har jag skrapat dit själv medan resten av skrapningar blev i utskriften. Det är på fina lilla Evy, mitt barnbarnsbarn.

2 kommentarer:

  1. Jag älskar den här Christel!!! 💛💛💛 Nu fick jag också lite idéer när jag ser din, tänkte lika dom du att det blir svårt med alla små blommor . Konstigt att man låser sig så, det är ju bara en skiss, en grund att utgå ifrån. Ja fotot är jättefint det också. Du är så bra!! Tack för din inspiration.
    Kram 💚💚💚

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du, varje gång jag ger mig ikast med sådana skisser undrar jag varför jag inte bara scrappar precis som jag själv vill. Men, så känns det ju så roligt när jag lyckas med något jag inte trodde. Nu ser jag så fram emot din tolkning. Kram

      Radera