Translate

onsdag 3 maj 2017

Hemma

En helt underbar morgon med fin utsikt. Inatt sov jag första gången detta året i kojen framtill och vad jag sov, så gott, också kan jag kika ut framför bilen när jag vaknar. Jag har lite svårt för att inte lägga mig tillsammans med Harald på kvällarna, har ångrat mig varje kväll och krupit ner till honom istället. Nu skärpte jag till mig och är så glad för det, jag slipper ligga på kanten och slipper höra Haralds snarkmaskins surrande. Jag ville nästan sova en natt till direkt.


Morgonens utsikt



Eftersom vi skulle köra hem så tömde vi gråvattnet innan vi körde därifrån. När vi kört en bit kom jag på en gård som jag läst om, Flädergården och när jag kollade så var vi nästan där. Den ligger i Vinslöv och en bra bit in i skogen. Där finns ställplatser för husbilar, ligger jättefint.


Där finns en stort växthus där de odlar olika slags pelargonier. De öppnade egentligen inte förrän kl 13, men vi fick komma in ändå. Däremot var själva Flädergården stängd.





Vädret är fortfarande bra, men vinden fortsätter blåsa kallt och mycket. Vi tyckte ändå att det var lite synd att åka hem så vi ställde oss igen hemma i Margreteberg och tog en lunchfika.


Wrooom, sa det helt plötsligt och en stor och helt annorlunda husbil kom inkörandes som en hel vägg. Ut hoppade ett yngre tyskt par som varit i Lappland. De hade själv byggt husbilen.



Baktill hängde en scooter. Vi körde hem och packade upp våra saker i lägenheten. Väldigt nöjda med våra dagar. Imorgon ska Harald först till sjukhuset i Helsingborg och sedan börja försöka hitta vattenläckaget.


Hemma hjälptes vi åt att göra middag i vår Fryser. Både potatis och fläskytterfilé med grillglaze i den,  färdig bearnaisesås och sallad, så gott. När vi ska köra längre turer med bilen ska vi ta med Fryern.

4 kommentarer:

  1. Gillar att se er fikandes i Margareteberg, haha, lagom långt💛💛

    SvaraRadera
  2. Härligt att du sovit gott 💚 Ni får kramas innan istället ! Kul att ni hittar så fina platser att besöka på vägen. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja kramandet måste ju inte vara precis då, men det är liksom någon slags trygghet. Kram

      Radera