Translate

onsdag 16 augusti 2017

Tisarbaden

Imorse körde vi en liten bit till Ellen Keys strand för att gå på en guidad visning av hennes hus som jag länge velat besöka. Huset ligger fantastiskt vackert alldeles vid Vätterns kant. Man får inte fotografera inne i huset, men det är så vackert inrett i ljusa färger och huset är fint. Allra mest intressant att höra om hennes liv och om hur hon tänkte. Läs om stället här om ni vill.


Häruppe kunde vi också stått på natten.


Ligger mycket i det!










Här i huset bredvid bodde Prins Eugen på sommaren och var en av de som påverkade Ellen Key att bygga sitt hus och bosätta sig här.

Efter besöket här körde vi vidare upp till sjön Tisingen där Haralds bror Johan och Karina har sommarstuga. Det är Karinas barndomshus och det är första gången vi är här. Så roligt att få komma dit och se.


Här står vi bra på deras tomt.


Vi började med att titta runt i mysiga huset och sedan blev det fika på deras altan.




Efter det körde vi en tur med deras bil och gick en promenad i skogen. Där har en man gjort en massa saker att titta på, helt enormt och så roligt att se.













Igår i Hästholmens hamn kom en man och frågade om vi ville köpa kräftor. Efter lite betänketid tackade jag ja och tänkte vi kunde äta det tillsammans med Johan och Karina. Johan och Harald äter inte kräftor, men Karina blev glad.


Vi tog det lugnt en stund och härute satt Johan och Harald och pratade syskonsnack.



Deras sommarstuga ligger så fint precis ovanför sjön.



På kvällen blev det middag, Karina och jag frossade i kräftor och åt upp allihop, så gott! Johan och Harald grillade och det blev även kött, potatis och sallad. Vi satt länge och pratade och hade trevligt.

4 kommentarer:

  1. Efter att inte varit inne här på flera dagar (vi har haft gäster från Alingsås) så börjar det med dessa fantastiska bilder på er promenad i skogen. Skulle vara väldigt roligt att se. Vet inte vad ni mer har jag gjort på denna färd, men det får jag väl läsa längre ner. Fortsatt fin tur med Bosse. Kramar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag det var kul, men jag tror inte det finns med någonstans, Johan och Karina hittade det av en slump när de var ute för att plocka svamp något år, kram

      Radera
  2. Haha, vilka härliga små konstverk ni fick beskåda!! Och så vackert dom har det. Ser väldigt gott ut med kräftor, har aldrig testat tyvärr men gillar ju räkor...Njuter med er so jag alltid säger❤️ Kram Anna 💚💚💚

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det måste du smaka Anna, är så gott! Kram

      Radera