Translate

tisdag 10 oktober 2017

Tisdag

Det har varit ett helt underbart väder idag även om temperaturen har sjunkit rejält. Vindstilla och sol, då kan det inte bli bättre. Det regnar ikväll så för denna gången har det nog skiftat. Men, jag tog en promenad imorse, eller närmre lunch var det nog haha! När jag kom ner mot Kvickbadet stod vännen Ullas make Sven utanför deras hus och jag frågade hur det var med henne. Han tyckte jag kunde gå in och säga hej så då gjorde jag det. Ulla, som flitigt kommenterar här på min blogg drabbades av sepsis, blodförgiftning i hela kroppen och har varit och är väldigt sjuk. Hon har varit inlagd på sjukhus i många veckor, men har kommit hem nu. Det var ändå så roligt att få träffa henne en liten stund och att det ändå går sakta framåt även om hon har lång väg kvar. Det är helt otroligt så fort allt kan förändras, jag blir så tacksam och tänker på vad som är viktigt i livet.





Här ligger en säl även om det är svårt att se.


Jag fortsatte upp i Lerbergsskogen. Nu är IS Kullens gamla stuga riven och borta.


Lite höstkänsla är det allt.


Jag fortsatte till ICA för att hämta ut ett paket. Jag vann en utmaningen för ett tag sedan och fick 20 dollar på ett företag i USA. Jag funderade lite eftersom frakten var på 22,50 dollar, men saker är billigare än i Sverige så jag beställde några saker. Sedan fick jag brev från PostNord att jag skulle betala tull på 206 svenska kronor när jag hämtade paketet. Det blev dyra saker och jag blev jätteirriterad. Jag får ju bl a kit varje månad från USA och har aldrig råkat ut för detta.


Jag har tagit det lugnt under resten av dagen, känner att jag behöver det och försöker verkligen. Kusin Gun kom upp en stund, det är alltid roligt med besök.

2 kommentarer:

  1. Ohhh! vilka vackra foton!! Ja det är läskigt med blodförgiftning , skönt att hon mår bättre. Tror det blir tull/moms när man överstiger en viss summa och då räknar dom även det man fått gratis nämligen eftersom företaget är skyldig att redovisa värdet av det som är i paketet. Dessutom räknar dom med fraktkostnaden. Så trist !!! ♥️ Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag får ta det som en lärdom och låta bli att köpa och hoppas på att månadskiten klarar sig! Kram

      Radera