Translate

söndag 21 januari 2018

Lördag och Papper Issues

Idag blir det först en layout, ja jag har börjat lite smått igen, den är till Paper Issues och deras januari moodboard.


Vintertema och det är inte lätt i vårt klimat i Skåne, men mina barnbarnsbarn var och åkte skridskor på konstgjord bana i Jonstorp och utanför hade de samlat ihop överbliven is till en snöhög som de, väldigt lyckliga, lekte i.


Vit CS med mist och papper från Bella Blvds serie She Blooms, lite annat smått och gott också sytråden såklart. Foto på mitt barnbarnsbarn Alice.

Igår skulle jag och Mia varit i Varberg på Spa, men fick ställa in igen. Sista dagen att avboka var i tisdags och vi vågade inte vänta. Med resultat i hand så var det bra att vi avbokade, jag är fortfarande inte bra och det vill jag vara. Nu vet jag inte riktigt när det kan bli eftersom vi troligtvis kör iväg, men vi får ha det tillgodo framöver. Barnbarnet Tilda fyllde år och vi skulle varit på kalas igår, egentligen Harald eftersom jag inte skulle vara hemma, men när det nu blev som det blev så tänkte vi åka dit. De ville dock inte ha oss där och det är bara att respektera. Haralds son Fredriks halvbror är genomgått en lungtransplantation och även om det är ett bra tag sedan nu så måste han vara extra försiktig med smitta.


Min lilla ork igår gick åt till att packa in lite i husbilen Boris och en stund vid scrapbordet.  Det är så svårt att bestämma var saker ska vara och hur det blir bäst, men jag får väl flytta om. Av erfarenhet vet jag dock, att där man ställt saker där blir dom. Det är mycket mer plats i denna bilen, men samtidigt inte alltid lika praktiskt och eftersom denna bilen är helt ny så har ingen löst saker tidigare med krokar och annat. Det jag redan saknar mest är att kunna hänga av sig sin jacka/tröja lite enkelt på en krok innanför dörren. Jag kan inte hitta någonstans heller att sätta upp en krok.



Vi har fått en foodtruck till Höganäs nere vid Kyrkplatsen. Harald har pratat med honom och vi bestämde oss för att prova. Han säljer Falafel och även rullar med kyckling och annat och sallader. Den är alldeles ny och det är så rent och fräscht där. Jag köpte vars en Falafel för 35 kronor, mycket mat och så god. Det var längesedan jag åt det, när jag jobbade på Söder i Helsingborg i början av 2000-talet köpte jag det ofta till lunch. Vi ska prova hans kyckling också någon dag.

4 kommentarer:

  1. Vilken fin scrap! Ja, barnen var överlyckliga över den lilla snöhögen😂

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja glömde skriva att det var ditt foto! Kram

      Radera
  2. Jättefin layout!! Underbara färger och design!! Ja dom skulle väl svimma om dom såg all snö vi har här uppe hos oss. Härligt att dom hittade en liten hög iallafall. Så trist att den här förkylningen sabbade er spa-helg. Fortsätt krya på er nu!! KRAAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja vilka snömängder ni har och så vackert! Kram

      Radera