Translate

fredag 20 april 2018

Barnpassning

Ingen promenad idag, det räcker att springa runt och sätta fart på karuseller! Än värre yr i huvudet blir jag haha! Jag passade mina barnbarnsbarn Alva, Alice och Edith och vi träffades på lekparken i gamla Folkparken. Innan dess stekte jag pannkakor att ha till hands till lunchen.




Lite orolig blev jag över farten på gungorna.



Den där klättringen var ju också lite nervöst, men allt gick bra även om Alva blev illamående av allt gungande och snurrande.



I den blå bilen åkte vi på picnic och jag blev sedan tvungen att cykla runt på den runda röda! De nya husen i bakgrunden verkar vara inflyttningsklara närsomhelst.


Balansgång på stockar är kul.



Edith sov i vagnen under leken, men vaknade på väg hem.





Det åts pannkakor och mamma Hanna kom och fick också fika. Det gick jättebra alltihop, roligt var det, men tar på krafterna haha! När jag slocknat i solen på balkongen fick jag ett sms från dotter Mia att jag var välkommen på en balkongsittning hos henne.


Sådana underbara dagar måste tas tillvara. Mias kollega Marie var med henne hem en stund som en AW efter en vecka på Kullagymnasiet. Mia fastnade inte på kort idag!



Barnbarnet Amanda och hennes gode vän Mattias kom också upp en stund.



Harald och jag tog en kvällspromenad och köpte lite Kinamat med oss hem för någon matlagning blev det inte idag. En helt underbar kväll och mycket folk ute.


Och här står Boris i solnedgången och väntar på nya äventyr.

4 kommentarer:

  1. Vilken härlig och "jobbig" dag du haft. Hoppas helgen blir ledigare och tänk vi får ha solen hela helgen helt underbart. Kramar till er båda.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja vilken helg vi har haft, underbart! Kram

      Radera
  2. Låter som en alldeles vanlig Christel-dag tänker jag😘😘😘 Underbart!!! Kram

    SvaraRadera