Translate

lördag 14 april 2018

Sammanfattning av vår husbilstur

Jag ska försöka mig på en liten sammanfattning av vår husbilstur som gick via följande länder.

Tyskland
Frankrike
Spanien
Frankrike
Belgien
Holland
Tyskland

Jag tyckte sämst om Spanien och bäst om Frankrike och Holland.

53 dagar
821 mil

Det bästa var Alhambra, dagarna i Alicante, Cartagena, Mont-Saint-Michel samt Honfleur






Det roligaste var Isla Bonita i Aguilas


Det vackraste var de franska byarna, San Sebastian och vinodlingarna i mellersta Spanien




Det mest spännande var bergen i Frankrike och Normandiekusten



Det tråkigaste var vädret, kyla, vind, regn, trafikböter, alla felen på husbilen och att vi krockade.




De bästa ställplatserna, om jag tar hänsyn både till platsen, omgivningarna och priset
Almerimar, Allicante, Dordrecht




Det trevliga var också att vi träffade vänner under olika perioder.







Vi trivdes i vår nya husbil och vi höll sams hela tiden!!!!

Tyvärr blev det inte så mycket fricampande på grund av att gasolen inte räckte till för uppvärmning  och det var helt klart vårt eget fel. En annan anledning var att duschen inte fungerade i bilen och vi blev tvungna att välja övernattningar med duschmöjlighet med jämna mellanrum och då oftast campingplatser. Av den anledningen blev det också hela turen dyrare än vi hoppades. Av de 53 dagarna, blev det camping 16 ggr, ställplats 27 ggr och fricamping 10 ggr.

Om någon skulle vara intresserad av kostnaden så kan ni mejla mig så svarar jag. Jag har full koll på alla kostnader.
tittetittut@hotmail.se

Nu ska jag försöka återgå till mitt vanliga bloggande och vardagen här hemma!



4 kommentarer:

  1. Vilken fantastisk resa jag fick vara med om nu på morgonen och för mig gick resan fortare än era 53 dagar och jag fick den gratis. Tack Titte för alla bilder och all information om allt allt allt och nu ser jag framemot Kullabygdenbilder. Kramar.

    SvaraRadera
  2. Tack Ulla, är så glad över att det uppskattas! För mig är det att bearbeta och påminna mig om vad jag varit med om varje dag! Kram

    SvaraRadera
  3. Underbart!! Vilken resa ni gjort!! Glädje!! N kan ni pausa en liiiten stund tills snöhögen smält bort hos oss och sen kan ni komma och campa hos oss!! El, vatten dusch och toa, samt sällskap, då ni vill , ingår!! ♥️♥️♥️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, haha, ja sommaren ligger framför oss, vi har inte planerat något direkt än, så vem vet, det kan ju verkligen bli en tradition! Kram

      Radera