Translate

tisdag 3 april 2018

Tremblay

Idag har vi kört långt, ca 54 mil på småvägar och genom två stora städer, Nantes och Rennes. Det är en enorm trafik, smala vägar och trångt. Harald är fantastisk på att ratta bilen lugnt och fint.


Broarna över havet som går in till Bordeaux, en nyare och en gammal.




Enorma fält med vinodlingar  under större delen av färden.



Också plötsligt blev det rapsfält som precis börjat blomma.


Ja också kom regnet, det kom precis lagom när vi stannat för att äta lite lunch.


Tremblay är en liten fin fransk by 4-5 mil från Frankrikes norra kust dit vi når imorgon. Vi hittade en fin liten ställplats här, står helt ensamma på en liten parkering och det är så vackert runtom med växtlighet och en kyrkogård.




Det är urkass uppkoppling här så jag redigerar inlägget imorgon med bilder. Det blev bättre idag på morgonen så jag fortsätter!

Vi kom ganska sent fram och jag gjorde middag direkt. Idag blev det "man tager vad man haver" i form av små baconbitar, en paprika, grädde och det sista av crème fraichen. Jag blandade det med spagetti och riven ost. Överbliven sparris som jag stekte därtill. Det blev gott. Såhär i efterhand kom jag på att jag skulle tagit en lök också i röran.


Jag skyndade mig ut på en liten promenad innan det började skymma. Mina ben och knän mår inte bra av så mycket stillasittande och jag måste röra på mig. Harald är nöjd om han får "sträcka ut sig". Som sagt, en underbar fin fransk by, jag älskar dessa. Jag hoppas att ni också njuter av bilderna.














5 kommentarer:

  1. Men jag dööör så vackert!! Vilken ljuvligt liten by ni hittat!! Och dom alltid fixar du ihop nåt gott lite snabbt 🙌🏻😍 Tänk vad mycket jag får se och uppleva tackvare era strapatser ♥️ Tack!! KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, det är så vackert, vill gärna köra i Frankrike en annan gång! Kram

      Radera
  2. Håller med Anna...jättefina bilder..roligt att se...kram Gunnel

    SvaraRadera
  3. Jag njuter i fulla drag av dina bilder och ser alltid framemot att öppna bloggen och se om du lagt in något nytt. Kramar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, så roligt att höra att det uppskattas! Kram

      Radera